Japonia, Sri Lanka

15 locuri minunate descoperite in 2015 (II)

Daca primele 5 recomandari din lista mea de locuri minunate descoperite in 2015 nu v-au convins, poate cele de astazi va dau idei pentru calatoriile din anul care abia a inceput. Iar daca le-ati ratat, le gasiti aici! 🙂

Philosopher’s walk (Aleea Filosofului)

Stiu ca am inceput lista cu insusi Kyoto, dar Aleea Filosofului din Kyoto merita o mentiune aparte, intrucat e cea mai frumoasa alee pe care am pasit vreodata. Aleea serpuieste de-a lungul unui mic canal si e flancata de o parte si de alta de ciresi, pe care noi i-am gasit infloriti. Un renumit profesor si filosof japonez din secolul 20 a ales aceasta alee pentru a-si face plimbarea zilnica si pentru a medita, de unde si numele de “Aleea Filosofului”. Nu dureaza mai mult de jumatate de ora sa o strabati, dar noi am zabovit aici cateva ore bune, fascinati de magia locului. Tot aici am descoperit si o micuta cafenea, unde am savurat o ciocolata calda si cea mai buna placinta de casa cu mere. Evident am facut nenumarate fotogafii. Niciuna insa nu reda pe deplin frumusetea, simplitatea si emotia aleii invesmantate in zeci de nuante de roz.

2015 Aleea Filosofului, Kyoto
Aleea Filosofului din Kyoto
Aleea Filosofului – soarele apune peste Kyoto

Nuwara Elyia – Heritance Tea Factory

Am scris deja aici despre Nuwara Elyia si despre superbele plantatii de ceai din Sri Lanka. Recunosc, nu am avut mari asteptari de la aceasta calatorie, dar am sfarsit prin a ma indragosti de “insula stralucitoare”.

Nu departe de Nuwara Elyia am descoperit Heritance Tea Factory, un hotel cu o poveste aparte. Nu cred sa mai existe multe locuri in lume (daca exista) unde sa te poti caza intr-o fosta fabrica de ceai si unde sa-ti culegi singur frunezele pentru ceai de pe plantatiile organice care imbraca versantii din imprejurimile hotelului. Am aflat de la unul dintre manageri ca hotelul a respectat intru totul structura initiala a cladirii, iar toate masinariile si uneltele si-au gasit locul in muzeul aferent hotelului sau au fost utilizate pentru designul interior al acestuia. Paletii folositi candva pentru a transporta ceaiul s-au transformat acum in piese de mobilier. Unul din fostele vagoane in care erau incarcati paletii de ceai e azi Restaurantul TCK 6685, unde oaspetii isi pot servi cina, calatorind inapoi in timp.

2015 Nuwara Eliya
Imprejurimile Nuwarei Eliya, Sri Lanka
2015 Heritance Tea Factory
Un ceai la Heritance Tea Factory
Heritance Tea Factory – solitar, pe varful unei coline

Kanazawa

Aproximativ 500 de km despart capitala Japoniei de Kanazawa, un oras de aproape jumatate de milion de locuitori, situat pe coasta Marii Japoniei. Cu ajutorul trenurilor de mare viteza “shinkansen” in numai de 2 ore si jumatate esti ajuns din Tokyo pe cealalta parte a insulei Honshu. Desi initial Kanazawa nu a reprezentat un obiectiv in sine, ci mai degraba un punct de acces pentru satele UNESCO din centrul insulei, am sfarsit prin a regreta ca nu am petrecut aici o zi in plus. Am avut totusi norocul sa vizitam Castelul din Kanazawa si superbul parc care il inconjoara, intr-una din putinele nopti in care intrarea e libera, iar ciresii infloriti sunt iluminati. Dimineata devreme am iesit din nou la plimbare, si, in ciuda temperaturilor deloc ridicate, i-am gasit pe japonezi culcati sub coroanele ciresilor infloriti.

2015 Kanazawa Japonia
Dimineata devreme in Kanazawa
Un oras invesmantat in flori de cires
2015 Castelul din Kanazawa
Castelul din Kanazawa noaptea
2015 Kanazawa Japonia
Ciresi in floare iluminati

Satele UNESCO din centrul insulei Honshu

Uitate parca de lume, undeva in muntii din centrul insulei Honshu, stau de mai bine de 300 de ani satele din Shirakwa-go si Gokayama, unice in intreaga Japonie pentru arhitectura de tip “gassho-zukuri”. In traducere termenul inseamna “ca palmele impreunate pentru rugaciune” si face referire la acoperisul din paie al acestor case traditionale, adaptat climatului deloc prietenos al regiunii. Candva locuitorii acestor sate indepartate traiau din agricultura practicata in jurul casutelor si din cultura duzilor si cresterea viermilor de matase. In prezent satele ascunse intre mormane uriase de zapada sunt parte a Patrimoniului Mondial UNESCO si se prezinta sub forma unor muzee in aer liber asteptand neclintite vizitatorii. Din Kanazawa am condus prin munti aproximativ o ora si jumatate si am petrecut intreaga zi vizitand Ogimachi, Ainokura si Suganuma. Imaginile vorbesc de la sine.

2015 Japonia
In drum spre satele UNESCO din centrul insulei Honshu
Oghimachi, unul dintre vechile sate inscise in 1995 in Patrimoniul UNESCO
2015, arhitectura "gassho zukuri"
Case “gassho zukuri”

Nara

O alta fosta capitala a Japoniei, care a si dat de altfel numele unei intregi perioade (710-794), Nara, pare un oras desprins dintr-o poveste. O poveste in care caprioarele se plimba in voie prin parcurile cu ciresi infloriti si printre turistii care se inghesuie sa le mangaie. O zi in Nara a fost suficienta pentru a-i vizita templele si cartierele cu case traditionale. In una din ele am descoperit cu placere un mic muzeu al vechilor jucarii japoneze, deosebit de creative si ingenioase, chiar si pentru un adult.

2015 Nara, Japonia
Feerie in Nara
2015 Nara Japonia
O fotografie clasica pentru Nara: turisti si caprioare

Rsign

2 thoughts on “15 locuri minunate descoperite in 2015 (II)

1. Esti extraordinara, ai un stil de a expune locurile vizitate absolut magnific. Citesc , traiesc si visez cu ochii deschisi sa ajung si eu in cateva din aceste parti ale globului, care de multe ori , prin frumusetea lor iti taie respiratia. Multumesc din suflet pentru faptul ca prin descrierile tale, ne largesti orizontul si, ne dai curaj, noua muritorilor de rand, sa plecam pe cont propriu in lumea larga.

1. Draga Oana,
      Iti multumesc nespus pentru mesaj si ma bucur tare mult sa stiu ca gasesti in scrierile mele inspiratie si o portita de evadare din cotidian. Iti doresc sa ai parte de calatorii pe placul tau si te mai astept pe aici, in atelierul meu virtual. Poti urmari aventurile mele si pe pagina de FaceBook a blogului sau pe Instagram. Toate cele bune, Roxana. 🙂