Japonia, Romania, Sri Lanka, Zanzibar

15 locuri minunate descoperite in 2015 (I)

2015 – un an generos

Astazi se incheie 2015, iar eu am inceput sa ma gandesc deja la calatoriile de anul viitor. Dupa cum bine stiti, imi place sa imi fac temele cu anticipatie, pentru a vana si pentru a ma bucura de cele mai bune oferte de zbor si de cazare.

Pentru mine 2015 a fost un an generos din punct de vedere al calatoriilor. Nu puteam sa-mi iau la revedere fara sa fac o recapitulare a locurilor vizitate anul acesta si fara sa intocmesc o lista cu cele care m-au impresionat cel mai mult.

A fost greu sa fac un top in functie de preferinte, asa ca am pastrat clasificarea aleatorie, dupa cum s-au deschis sertarele cu amintiri de calatorie.

Nu mai lungesc vorba si va las cu al meu Top 15 din 2015. Poate va ajuta la organizarea listei personale de calatorii de anul viitor. 🙂

Kyoto

Am zis ca e un top aleatoriu, dar Kyoto e probabil cireasa de pe tort. Fara nici un fel de exagerare, indraznesc sa spun ca o vizita in Japonia e incompleta, daca ratezi Kyoto. In ciuda numeroaselor incendii, cutremure si razboaie, fosta capitala imperiala a Japoniei pentru mai bine de 1000 de ani abunda in obiective care te lasa fara cuvinte. Palate, gradini impecabile, temple, muzee, case cu arhitectura traditionala si alei flancate de ciresi te poarta prin istoria milenara a Japoniei. Kyoto e totodata unul dintre orasele cu cele mai multe obiecive inscrise in Patrimoniul Unesco, si anume 17 la numar. Va mai spun ca aceasta perla a Asiei a fost la un pas de a fi distrusa de ce-a dea doua bomba atomica, lansata in Japonia, in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Pe ultima suta de metri Kyoto avea sa fie inlocuit cu Nagasaki, la insistentele secretrului american de razboi, Henry L. Stimson, care se indragostise de Kyoto in timpul lunii de miere petrecute aici.

Eu am vizitat Kyoto la inceputul lunii aprilie, in plin sezon “sakura” si am ramas cu o imagine feerica a florilor de cires imbracand mai toate strazile si colturile orasului.

(alt="2015 Kyoto Japonia")
Superbele gradini din Kyoto
(alt="2015 Kyoto")
Kyoto – probabil cel mai frumos oras al Japoniei

Telal Resort

Sunt aproape 3 ani de zile de cand locuiesc in Emiratele Arabe Unite, iar anul acesta s-a intamplat sa descopar un resort proaspat inaugurat, chiar in inima desertului: Telal Resort. Am scris deja despre Telal aici, dar ce n-am spus e ca mi-a placut atat de mult incat in decurs de 3 luni i-am fost oaspeti de 2 ori. Hotelul sta ascuns intre dune uriase de nisip intr-o rezervatie naturala si e locul ideal pentru cei care vor sa evadeze din vacarmul orasului. Inclus in pachetul de cazare e si un safari in interiorul rezervatiei naturale, care iti da sansa sa admiri un superb apus in desert si numeroase exemplare de gazele si oryx arabic.

(alt="2015 Telal Resort")
Telal Resort sta ascuns intre dune uriase de nisip
(alt="2015 Rezervatia Naturala de la Telal Resort UAE")
Apus in desert vazut din interiorul rezervatiei naturale
(alt="2015 Telal Resort UAE")
Magia desertului

Adam’s Pick

Cea mai grea parte a calatoriei in Sri Lanka a fost, fara urma de indoaiala, Adam’s Pick si desi pe parcursul ascensiunii am fost chiar tentata sa renunt, ma bucur ca nu am facut-o.

Ne-am trezit la 1 dimineata pregatiti sa urcam peste 5500 de trepte ale celebrului munte, venerat deopotriva de budhisti, hindusi, musulmani si crestini. Atat crestinii, cat si musulmanii il considera ca fiind locul unde Adam a atins pentru prima oara pamantul, atunci cand a fost alungat din Rai. Daca ascensiunea nu e deloc usoara, coborarea mi s-a parut si mai lunga si mai anevoioasa. Dar dincolo de febra musculara care m-a tinut vreo 4 zile, de vantul puternic si de temperaturile negative care ne-au intampinat pe varful muntelui, rasaritul si privelistile de pe Adam’s Pick au meritat efortul.

(alt="2015 Adam's Pick Sri Lanka")
Rasaritul vazut de pe Adam’s Pick
Adam’s Pick – temperaturi negative si primele raze de soare

Chumbe Island

Despre Chumbe Island am povestit deja intr-un articol trecut si v-am incurajat din tot sufletul sa mergeti sa vizitati aceasta mica insula protejata, situata la cativa km distanta de Unguja, insula principala din Zanzibar. Pentru mine Chumbe a marcat intoarcerea la natura si totodata a reprezentat o lectie de daruire si curaj din partea celor care fac zi de zi posibil acest poiect. Daca iubiti natura si indeosebi viata subacvatica, categoric trebuie sa treceti prin Chumbe. Noi am petrecut aici 2 nopti si ne-am indragostit de bungalourile ecologice, fara usi si fara ferestre si de cina pe plaja, sub cerul instelat.

(alt="2015 Chumbe Island")
Rasarit in Chumbe Island – Zanzibar
(alt="2015 Chumbe Island Zanzibar")
Bungalow eco in Chumbe Island

Pension am Schneiderturm – Sighisoara

Da, iata ca pe lista mea de calatorii din 2015 se regaseste si un loc descoperit in aceasta vara in Romania. Mai exact, in Sighisoara. Pension am Schneiderturm din Sighisoara e un alt loc de poveste. De data aceasta, o poveste medievala care incepe in 1797. De atunci dateaza acesta casa convertita in pensiune, care prin constructie este integrata atat Turnului Croitorilor, cat si zidului vechii cetati medievale. Pension am Schneiderturm din Sighisoara e totodata si cea mai veche cladire in care am dormit pana acum. Camerele sunt foarte micute, dar extem de confortabile, iar domnul Sorin, proprietarul pensiunii, e o gazda desavarsita. O incantare la Pension am Schneiderturm e si micul dejun, extem de bogat in produse traditionale romanesti pe care domnul Sorin le achizitioneaza de la taranii din satele apropiate si pe care il pregateste personal in fiecare dimineata pentru oaspeti. La plecare fiecare turist primeste si un suvenir. Nu va spun ce, dar va incurajez sa mergeti. 🙂

(alt="2015 Pension am Schneiderturm")
Pension am Schneiderturm – o poveste medievala
(alt="2015 Pension am Schneiderturm Sighisoara")