Japonia, Sri Lanka, Zanzibar

15 locuri minunate descoperite in 2015 (III)

Dupa recomandarile de saptamana trecuta, iata si ultimele 5 locuri minunate descoperite in calatoriile din 2015, care sper sa va placa si sa va dea idei pentru viitoarele vacante. Nu-mi mai ramane decat sa va urez un 2016 generos, cu drumuri lungi care sa va poarte prin lumea larga. Primele 5 recomandari le gasiti aici!

Yala Park

Sri Lanka m-a cucerit nu doar cu plantatiile de ceai din Nuwara Elyia, despre care am scris aici, ci si cu imensa diversitate floristica si faunistica. Elefanti, crocodili, diverse specii de maimute, leoparzi si sute de specii de pasari sunt de gasit in Parcul National Yala, un spatiu de aproape 1000 de km patrati.

2015 Yala Park
Dimineata devreme in Yala Park, Sri Lanka

Am petrecut o zi in acest parc minunat, dar am ramas cu senzatia ca nu a fost de ajuns. Atat de multe animale si mai ales pasari sunt de vazut aici, incat vizita mi s-a parut una extrem de scurta. Ne-am trezit cu noaptea in cap, de la 4 dimineata, cu speranta ca vom reusi sa vedem leoparzii, Yala Park fiind unul dintre arealele cu cea mai mare concentratie de leopazi din lume. Norocul a fost de partea noastra si la primele ore ale diminetii, inca pe intuneric ne-au taiat calea doua feline superbe. Pana sa rasara soarele ne-am intersectat calea cu cativa crocodili somnorosi intinsi lenesi de-a lungul drumului si cu cateva grupuri de caprioare sfioase. O puzderie de pauni ne-au intampinat mai apoi cu fastuoaele lor dansuri pentru imperechere, in timp ce cateva familii de languri cenusii ne-au privit curioase de la distanta.

O buna parte a parcului e bordata de imense plaje cu nisip auriu, spalate de apele Oceanului Indian. Biodiveristatea si peisajele salbatice fac din Yala Park unul dintre locurile minunate in care imi doresc sa ma intorc.

2015 soparla monitor, Sri Lanka
O uriasa soparla monitor
2015 Yala Park, Sri Lanka
Elefanti in Yala Park
2015, Yala Park Sri Lanka
O familie de languri gri ne priveste curioasa de la distanta
2015 Yala Park, Sri Lanka
In pauza de masa in Yala National Park
Un exemplar din familia Meropidae, care se hraneste cu insecte, indeosebi cu albine si viespi
2015 Yala Park
Yala Park se termina pe tarmul Oceanului Indian
Sute de specii de pasari tranziteaza anual Yala Park din Sri Lanka
Unul dintre nenumaratii pauni surprinsi in Yala Park executand dansul de imperechere

Himeji Castle

La nici o ora distanta de mers cu trenul din Kobe am gasit cel mai impozant exemplu de arhitectura japoneza defensiva: Himeji Castle. Castelul Cocostarcului Alb, asa cum e numit adesea, dateaza inca din 1333 si a supravietuit victorios incendiilor, atacurilor si cutremurelor. De-a lungul timpului a trecut prin numeroase transformari, iar importanta sa pentru istoria si cultura japoneza este una covarsitoare. Himeji Castle a aparut in numeroase productii japoneze si holywoodiene, intre care si miniseria Shogun si You Only Live Twice (1967) din seria James Bond. Din 1993 castelul e parte a Patrimoniului Mondial UNESCO.

2015 Himeji Castle
Castelul Cocostarcului Alb incadrat de florile de cires
Gradinile Castelului Himeji
2015 Himeji Castle Kansai
Vedere asupra orasului Kansai din gradinile Castelului Himeji

Ne-au trebuit cateva ore bune pentru a vizita colosalul complex si gradinile acestuia. Imaginea castelului cu albul imaculat al fatadelor, incadrat perfect de puzderia de ciresi infloriti, mi-a ramas intiparita in minte si a facut din Himeji unul dintre cele mai frumoase locuri vizitate in 2015.

Muntele Fuji

Muntele Fuji (3776 m) e emblema Japoniei si unul dintre obiectivele turistice pe care orice turist isi doreste sa le atinga. Uneori insa, visul de a sta fata in fata cu maiestuosul munte ramane neindeplinit, datorita cetii care invaluie conul vulcanului. Noi am ajuns intr-o dupa-amiaza ploioasa pe malul lacului Kawaguchi, unul dintre locurile care ofera cele mai spectaculoase privelisti asupra vulcanului. Acesta, insa, lipsea cu desavarsire. A doua zi ne-am trezit cu un cer senin si cu o panorama de neuitat. Fuji, acoperit de zapada, ni s-a infatisat in toata splendoarea. Imaginea vulcanului ne-a insotit pretutindeni de-a lungul plimbarii pe care am facut-o in jurul celor 5 lacuri aflate in imediata apropiere, pana spre dupa-amiaza, cand s-a ascuns din nou intre ceturile dense.

2015 Muntele Fuji
Muntele Fuji vazut de pe tarmul lacului Motosu
2015 Fuji, Japonia
Impozantul vulcan vazut de pe malul lacului Kawaguchi

Plajele din Zanzibar

In doua cuvinte as putea descrie frumusetea plajelor din Zanzibar: albe si imense. Despre Zanzibar se spune ca ar avea unele dintre cele mai frumoase plaje din lume, iar eu cred ca pot fi de acord cu aceasta afirmatie. Dar mai bine va las cu videoul de mai jos si apoi judecati voi singuri daca am sau nu dreptate.

2015 Zanzibar
Imensele plaje albe ale Zanzibarului
2015 Melia Zanzibar
Plaja hotelului Melia Zanzibar

Tokyo

Am spus de multe ori ca nu sunt o fana a marelui oras si ca nu mi-ar placea sa locuiesc in marile metropole ale lumii. Am avut ocazia sa vizitez cateva dintre cele mai mari orase ale globului, iar daca unele dintre ele m-au convins pe deplin ca nu ne potrivim dincolo de relatia gazda-turist, Tokyo face cumva exceptie. Nu stiu sa spun ce asteptari am avut de la acest oras monstru, cea mai mare aglomeratie urbana a lumii dupa unele statistici (peste 32 milioane de locuitori), dar cert este ca m-a surprins intr-un mod placut. Desi senzatia aceea de “lost in translation” m-a insotit mai la tot pasul in Tokyo, cumva capitala Japoniei mi s-a parut mult mai mica si mai prietenoasa decat e. Poate datorita infrastructurii impecabile, a trenurilor care te cara in cateva minute in lungul si-n latul liniilor feroviare care acopera orasul asemeni unei panze de paianjen sau poate pentru ca am mers ore bune pe jos, nu am simtit angoasa marelui oras. Cel putin nu pana sa ajung la faimoasa Shibuya Crossing, unde peste o mie de oameni traverseaza simultan in toate directiile. Iar asta se intampla nu o data in zi, ci ori de cate ori semafoarele afiseaza culoarea verde. E un adevarat spectacol si probabil momentul in care poti afirma fara urma de indoiala : Da, sunt in Tokyo!

2015 Tokyo - Kantō - Sensō-ji Kantō
Tokyo – Templul Sensō-ji Kantō
2015 Tokyo
Tokyo – Ueno Kantō
2015 Tokyo Mitsui Garden Hotel
O mica parte din capitala Japoniei vazuta din camera hotelului Mitsui Garden Ginza

Desi Kyoto ramane fruntas in lista mea de preferinte, capitala Japoniei m-a cucerit cu organizarea si curatenia exemplara, cu parcurile si muzeele sale, cu restaurantele de sushi si cu bulevardele flancate de magazine si buticuri unde poti petrece ore bune la shopping. Mi-a placut totodata pulsul strazilor si curajul vestimentar al japonezelor, pe care le-as fi studiat ore bune. Si privelistile spectaculoase din camera de la hotelul Mitsui Garden din Ginza, mai ales noaptea. Asa ca Tokyo nu doar incheie lista locurilor minunate descoperite in 2015, ci imi lasa si dorinta de a-i fi din nou oaspete.

Rsign

2 thoughts on “15 locuri minunate descoperite in 2015 (III)

1. Demult mi-am dorit sa mai vizitez o destinatie exotica. nu am mai facut-o de cativa ani.
    Tocmai ce mi-ai usurat viata .
    Multumesc!
    Faci o treaba minunata si te admir pentru asta. Felicitari pentru aminitirile frumos creionate aici si pentru imaginile stocate in lentilele aparatului.

1. Multumesc, Anca. Ma bucur sa aud ca te-au inspirat sugestiile mele si iti doresc succes la planificat urmatoarele vacante.